Activități educaționale curriculare și opționale

În grădinița Căsuța din pădure aplicăm un Curriculum aprobat de Ministerul Educației Naționale, dar facem și numeroase activități opționale, variate, instructive și captivante pentru copii.
Gradinita "Casuta din padure" - Constanta

Activități educaționale curriculare

Gradinita "Casuta din padure" - Constanta

În CĂSUȚĂ, este aplicat noul Curriculum pentru educația timpurie a copiilor de la 3 la 6/7 ani, documentul aprobat de Ministerul Educației Naționale, care cuprinde toate activitățile destinate să promoveze și să stimuleze dezvoltarea intelectuală, afectivă, socială și fizică a fiecărui copil.

Avem o abordare integrată curriculară ce presupune sintetizarea și organizarea didactică a conținuturilor din domenii diferite ale cunoașterii, astfel încât să se asigure achiziția de către copii a unei imagini coerente, unitare despre lumea reală. Activitățile curriculare constau în:

Activități pe domenii experiențiale

Sunt activități din cadrul unor proiecte tematice sau teme săptămânale: limbă și comunicare, cunoașterea mediului, activități matematice, educație pentru societate, activități practice, activități artistico-plastice, educație muzicală, educație fizică.

Activități la alegere

Sunt cele pe care copiii și le aleg și îi ajută pe aceștia să socializeze în mod progresiv. Ele se desfășoară pe grupuri mici, în perechi sau chiar individual. Mediul educațional, în CĂSUȚĂ, este foarte atractiv organizat și sectorizat corespunzător: bibliotecă, joc de rol, construcții, știință, arte, nisip și apă.  Prin activitățile la alegere educatoarea echilibrează activitățile zilei: dacă în prima parte au predominat activități statice, această pare a programului va cuprinde activități dinamice (jocuri de mișcare, dansuri etc); dacă, în schimb, în prima parte a zilei au fost proiectate activități dinamice, Ase vor realiza activități statice (șezători, recitări etc).

Activități de dezvoltare personală

Includ rutine (întâlnirea de dimineață, micul dejun, spălatul și toaletă etc.) și tranziții (activități de scurtă durată, care fac trecerea de la o activitate de învățare la altă – mers ritmat, recitarea unei numărători, frământare de limbă, joc cu text și cânt etc.)

În CĂSUȚĂ, jocul (liber, dirijat, didactic) este activitatea fundamentală a copilului pe care se sprijină atât activitățile de învățare, cât și rutinele și tranzițiile. El influențează întreaga conduită și prefigurează personalitatea în plină formare a fiecărui copil.

Programul educațional din CĂSUȚĂ nu ar fi complet și de foarte bună calitate dacă o componentă foarte importantă precum EVALUAREA nu ar fi eficient organizată. În acest sens, educatoarea urmărește progresul fiecărui copil în raport cu el însuși și mai puțin raportat la norme de grup. Astfel:

  • La începutul anului școlar, primele două săptămâni sunt rezervate culegerii de date despre copii (evaluare inițială).
  • Evaluarea continuă este realizată zilnic. Părinții văd rezultatele activităților celor mici la avizierele grupelor.
  • La sfârșitul fiecărei săptămâni, educatoarea trimite părinților un e-mail în care îi informează despre tematică activităților din săptămâna încheiată. Sunt atașate și fotografii din timpul activităților.
  • Fiecare copil are portofoliul său. Acesta se completează treptat cu lucrări ale copilului și poate fi consultat de către părinți la ora de consiliere pe care o au cu educatoarea grupei.
  • La sfârșitul semestrului, respectiv a anului școlar este completată Fișa de evaluare a copilului, avizată de Ministerul Educației Naționale. Această este adusă la cunoștință părinților.

Activități opționale

Gradinita "Casuta din padure" - Constanta

Activitățile opționale se stabilesc conform cerințelor părinților. Înscrierea copiilor în anumite cercuri se face în funcție de solicitarea părinților, copilul participând la diferite activități opționale, în funcție de categoria de vârstă. Întrebați de activitatea opțională preferată aici.

Limbi străine: limba germană (principal), limba franceză și limba engleză (la solicitarea părinților),
Activități sportive: înot, karate, dans sportiv,
Activități artistice: teatru, canto, instrument muzical (pian, vioară), origami, arte (pictură, modelaj și alte activități creative), balet,
Abilități practice: grădinărit, bucătărie (alternate în funcție de sezon), bune maniere,
Dezvoltare cognitivă/cunoașterea lumii:  Prietenii naturii – cerc de cunoașterea mediului înconjurător, Minte ageră (logică, activități matematice).

Limba engleză • Grădinița Căsuța din pădure Constanța

LIMBA ENGLEZĂ

O limbă străină este ușor receptată  și învățată la o vârstă mică a vorbitului. La acest nivel, copiii învață engleză prin ascultare și prin conversațieJocul este principalul mijloc prin care copilul învață la această vârstă să își exprime nevoile de comunicare într-o limba străină. La acest opțional copilul este stimulat să interacționeze verbal cu cei din jur în situații similare cu cele din viață reală. Prin jocuri interactive, dialoguri, poezii și cântecele, copiii capătă o atitudine degajată de vorbitori de limba engleză.

Grădinița Căsuța din pădure • interior • activități

TEATRU INTERACTIV

Formarea imaginii de sine a copilului se face  prin raportare permanentă la lumea din jur. Cei mici au nevoie de modele pozitive cu care să se identifice sau să se compare. Putem spune că dezvoltarea gândirii narative este esențială în dezvoltarea personalității copilului. Acest lucru presupune lectura unor texte adecvate fiecărei vârste. În plus, dramatizarea sau jocul de rol a unor narațiuni sunt esențiale. De asemenea, este important să formăm la copii acel simț al limbii materne care poate fi exersat prin lectură, recitări sau jocuri de cuvinte.

Grădinița Căsuța din pădure • interior • activități

PIANUL ȘI MICII LUI INTERPREȚI

Ne propunem să -i introducem pe cei mici în lumea muzicală, stimulându-le dorința de a cunoaș te pianul și de a interacționa cu cei din jur prin intermediul interpretării instrumentale. Urmărim să trezim interesul și plăcerea copiilor pentru pian, să le dezvoltăm capacitatea de a-și exprimă sensibilitatea și talentul prin intermediul acestui instrument. Totodată, această activitate artistică va dezvoltă spiritul de observație , gândirea reproductivă și creativă a copilului.

Grădinița Căsuța din pădure • interior • activități

ÎNOT

Deși înotul devine sport național doar vara , ne propunem că în CĂSUȚĂ , indiferent de anotimp, să se desfășoare activități de înot prin care să menținem o stare excelență de sănătate și să creștem stimă de sine a micuților noștri . Este cunoscut faptul că înotul stimulează circulaț ia sângelui , dezvoltă musculatura , fortifică articulațiile , stimulează creșterea și imunitatea, rezistența cardiacă și pulmonară . În plus , înotul stimulează poftă de mâncare și oferă un somn odihnitor și liniștit . Momentan, activitățile de înot îi vizează pe preșcolarii cu vârste între 4-6 ani, urmând că în viitorul apropiat să extindem și pentru cei mai mici de 4 ani.

Grădinița Căsuța din pădure • interior • activități

ȘAH

Ne propunem că prin activitatea de șah să dezvoltăm creativitatea copiilor, imaginaț ia silogica în activitățile reale de viață. De asemenea, șahul creș te încrederea în sine și dă claritate gândirii. Un jucător de șah are multe idei și învață să vadă căi creative ale multor posibilități care există pe tablă din fața lor. Cu fiecare mutare, jucătorul realizează pe tablă de șah din ce în ce mai multe planuri, își construiește o strategie, ia decizii. În cadrul șahului noi îi învățăm pe micuții noștri cum să își construiască planuri pe care să le urmeze, să ia decizii și să și le asume.

Grădinița Căsuța din pădure • activități arte marțiale

ARTE MARȚIALE

Măreția unei Arte marțiale se află în frumusețea, în bogăția și în scopul sau uman.
Iată 10 motive pentru care Artele marțiale sunt benefice copiilor:
Stimulează autodisciplină;
Îmbunătățește abilitățile de socializare;
Încurajează activitatea fizică;
Îi învață pe copii cum să- și stabilească și cum să- și atingă țelurile;
Crește încrederea în sine;
Insuflă respectu;
Încurajează rezolvarea conflictelor în moduri non- violente;
Îmbunătățește abilitățile de ascultare; Dezvoltă muncă în echipă;
Echilibrează comportamentul;

Grădinița Căsuța din pădure • interior • activități

DANS – PRIN JOC ÎNVĂȚĂM SĂ DANSĂM

Practicarea dansului de către copii poate avea un efect miraculos asupra încrederii în sine , a stării de spirit și a autocontrolului . Dansul este o artă. Te face să ai carismă și să fii sigur pe ține , te ambiționează și îți dezvoltă un comportament și o educație corectă față de cei din jur. Prin dans , înveți să adopți o postură frumoasă, elegantă și echilibrată. Poziția corpului poate fi un indicator foarte bun al stării fizice și psihice în care ne aflăm. Dansul reprezintă o combinație perfectă între activitate fizică, interacțiune socială și stimulare mentală. Te ajută să îți descoperi propriul stil și să iubești viața. Îți dă optimism și gândire pozitivă, este formă ideală de recreere și bună dispoziție.

Grădinița Căsuța din pădure • activități

LOGOPEDIE

Un copil cu o dezvoltare armonioasă este un copil sociabil și încrezător. Încrederea în sine poate fi umbrită atunci când, în comunicarea cu cei din jur, mesajul lui nu este înțeles.
Activitățile de logopedie din CĂSUȚĂ sunt părți componente ale unei terapii prin care, pe baza unor exerciții repetate, specialistul se concentrează asupra îmbunătățirii abilităților copilului de a înțelege și de a se exprima.

Grădinița Căsuța din pădure • interior • activități robotica

ROBOTICĂ

Activitățile de robotică din CĂSUȚĂ sunt o modalitate inovatoare de a dezvoltă creativitatea și imaginația copiilor. Prin intermediul unor activități educaționale distractive și practice, cei mici (5-6 ani) sunt încurajați, în joacă, să construiască diverse modele de roboți.

Grădinița Căsuța din pădure • activități

MAGIE PE PORTATIV

Opționalul Magie pe portativ valorifica șansa de a putea crea, cu propria voce, muzică de calitate. Prin joc, indiferent de aptitudinile native specifice, activitățile de canto din CĂSUȚĂ își propun să formeze și să dezvolte atât calități vocale, cât și bucuria comunicării prin arte muzicale.

TENIS

Tenisul „prietenos” poate începe la vârsta de 4-5 ani, cu rachete ușoare și mingi de burete. Cei mici învață tenis, jucându-se. Este vital că un copil să găsească bucurie în a juca tenis. Motricitate, atitudine de sportiv, ambiție, perseverență sunt doar câteva calități urmărite a fi dezvoltate în cadrul activităților de tenis din CĂSUȚĂ.

Activități extracurriculare

Gradinita "Casuta din padure" - Constanta

Cunoașterea potențialului individual al copilului trebuie pusă, astăzi, în termeni noi, mult mai largi, mai bogați și mai diverși, pentru a depăși încadrarea personalității copilului în tipare preconcepute. Fără a nega importanța educației de tip curricular, CĂSUȚA consideră că devine tot mai evident faptul că educația extracurriculară, adică cea realizată dincolo de procesul de învățământ, își are rolul și locul bine stabilit în formarea personalității copiilor.

Complexitatea finalităților educaționale a determinat ca, în CĂSUȚĂ, activitățile curriculare să se îmbine cu cele extracurriculare, iar parteneriatul familie-grădiniță-comunitate, ca set de intervenție complementară, apare ca o necesitate.

La Grădinița Căsuța din pădure • Constanța, activitățile extracurriculare constau în:

• Sărbătorirea zilei de naștere a copiilor;
• Serbări;
• Concursuri;
• Activități demonstrative alături de părinți;
• Proiecte de parteneriat și proiecte de voluntariat;
• Săptămâna ȘCOALA ALTFEL;

Există și o serie de activități desfășurate în timpul vacanțelor:

• Mini-excursii;
• Vizite educative;
• Competiții sportive;
• Activități în aer liber;
• Plimbări;

ACTIVITĂȚI EXTRACURRICULARE
ACTIVITĂȚI EXTRACURRICULARE